PDA

View Full Version : Call 03-40430899 for FREE Chinese Newspaper "Oriental Daily" !



Alexosl
31-12-2002, 06:40 PM
Call now to support this only NON-MCA Chinese Newspaper, delivered to your doorstep FREE for 1 month ! 03-4043 0899

Voter
31-12-2002, 09:45 PM
I support this move. Let's hope their reporting will be objective and impartial. Notwithstanding that the boss is a strong supporter of SUPP Sarawak, let's pray that they are impartial and be truthful to reporting.

edteam
01-01-2003, 04:25 PM
<img src="http://www.usj.com.my/LifeStyle/getdata.php3?table=LifeStyle&id=422">

jeffooi
03-01-2003, 06:43 AM
STRAITS TIMES Singapore
Friday, January 3, 2003

<font size="+1">New Chinese daily fails again to hit the newsstands</font>
Business rivalry is again seen behind its failure to take off, like in September when its licence was suspended after its launch

By Leslie Lau

MALAYSIA'S latest Chinese newspaper, Oriental Daily, officially rolled off the presses on New Year's Day, but failed to reach many newsstands and the homes of Chinese readers eagerly anticipating an alternative read.

The country's fifth Chinese national daily hit the streets for one day last September before having its licence suspended, in what some journalists blamed on business rivalry and political interference.

Business rivalry has again been blamed for the daily's failure to reach many newsstands and Chinese homes.

Chinese newspaper vendors here claim to have been pressured by rival Chinese dailies into not offering Oriental Daily to customers.

The fledgling daily is taking on four established Chinese newspapers with close links to the Malaysian Chinese Association (MCA) and the government in the lucrative but cut-throat Malaysian Chinese-language media market.

One vendor told The Straits Times yesterday: 'It is difficult for us because we do not want to offend the big and established newspapers.'

Sin Chew Jit Poh, Nanyang Siangpau, China Press and Kwong Wah Jit Poh are the four main national Chinese dailies.

Tan Sri Tiong Hiew King, a Sarawak timber tycoon with close links to the MCA, controls Sin Chew Jit Poh, the largest selling newspaper with a daily circulation of more than 400,000.

The MCA also acquired Nanyang Siangpau and China Press in 2001 in a deal mired in controversy amid claims that the government wanted to rein in an independent Chinese press.

Government critics have championed the emergence of Oriental Daily, owned by another Sarawak timber concern, the KTS group, as an alternative voice for the Chinese community.

'It is definitely an alternative media outlet for the Chinese community but it has been hard to get a copy,' the opposition Democratic Action Party's Ronnie Liu told The Straits Times.

Oriental Daily owners took up full-page advertisements in some English-language newspapers this week to announce the launch of the new daily.

But many people who turned up at newsstands here could not get their hands on a copy of the newspaper.

This sparked a minor hunt for the newspaper over the Internet, with some Chinese-language websites even publishing information on which newsstands stocked copies of the daily.

'The Chinese media market is very competitive and cut-throat. We expect all sorts of tactics to be used by our rivals to protect market share,' a senior journalist with Oriental Daily told The Straits Times.

In September, more than 50,000 copies of the newspaper were distributed free at selected locations in the country in what was termed a 'dry run'.

The government suspended the daily's operations a day later for breaching technical publication rules, before lifting the suspension last month.


SOURCE:
http://www.straitstimes.com.sg/asia/story/0,4386,164122,00.html?

jeffooi
03-01-2003, 11:39 AM
MALAYSIAKINI.COM
8:04pm Thu Jan 2nd, 2003

Chinese daily rolls off the presses again, but problems far from over
Beh Lih Yi

<IMG SRC="http://www.malaysiakini.com/imagebank/storyimages/020103odn1.jpg" ALIGN="LEFT">After being suspended for almost three months, Chinese newspaper Oriental News Daily hit the newsstands on New Year’s day, but faced various circulation obstacles which its publishers alleged is the work of their rivals.

The company is now mulling legal action against those responsible for the ‘blockage’.

Around 200,000 complimentary copies were distributed yesterday after the staff took to the streets themselves to help out.

When contacted on the phone this afternoon, the daily’s editor-in-chief Puah You Lai said many vendors who had agreed to sell the paper suddenly withdrew.

Many of the production staff also failed to show up, which left the publishers with no choice but to get their other workers to fold and distribute the newspapers.


FULL STORY:
http://www.malaysiakini.com/news/200301020018751.php

jeffooi
06-01-2003, 09:29 AM
THE SUN
Monday, January 6, 2003

<font size="+1">Distribution woes plague Oriental Daily</font>

By June Ramli and Alex Tan

KUALA LUMPUR: Newly launched Chinese daily Oriental Daily News has had a rocky start since it hit the streets on New Year's Day.

The publishers of the daily claim that established Chinese dailies were behind the distribution problems it has been facing all week.

It's editor-in-chief Puah You Lai said many readers could not get a copy of the 180,000 premier edition.

He said distributors were threatened by these dailies that they will not renew their contract.

The Oriental Daily News official said, "These dailies are trying their very best to make the paper disappear before the public even gets to know about its existence."

"We will have to suffocate a bit more before everything comes back to normal, which in my opinion will take half a month or so," he said, adding that the problem is being solved gradually by recruiting vendors.

He added that the company which has over 150 reporters also has trouble receiving assignments and releases.

Yesterday another official of the paper claimed these dailies - Nanyang Siang Pau, China Press, Guang Ming Daily and Sin Chew Daily had threatened to stop supplying their papers if the distributors had ties with Oriental Daily.

Sin Chew in a statement yesterday seemed to admit to the accusations.

"We will not interfere when any new dailies enter the market. But, we have the right to protect our sales network, the statement read.

"We understand that the various newspaper vendors and distributors have the right to choose to remain as the business partner of Sin Chew. At the same time, if Sin Chew discovers there is any change in the ties which will harm the interest of the paper, we have the right to terminate the cooperative relationship."

It went on: "When a new daily enters the market, it should create its own sales network. This is a necessary preparation. Their competitors have no right to use these networks for the new daily. This is a principle of the market."

* * *

THE STAR
Monday, January 06, 2003

Three Chinese dailies ran a statement from the newspapers vendors’ association in Selangor that it was neutral and had no involvement in the competition among Chinese newspapers.

“We support freedom of the press and respect contracts signed between newspapers and vendors that both sides would have to fulfil terms and conditions stipulated,” said association president Tan Choon Huat.

The association maintained that its members had the right to distribute any publication.

It also replied to a letter by Selangor Assembly Hall claiming that it had received complaints from newspaper vendors that they had been intimidated for distributing Oriental Daily News, a new Chinese paper.


SOURCE:
http://www.thestar.com.my/news/story.asp?file=/2003/1/6/focus/mlkchina&sec=focus

Voter
06-01-2003, 09:56 PM
Looks like the new Chinese daily is sailing into stormy sea. I very much like to see another paper coming into the market with the hope that their reporting will be objective and is reasonably free from political interferrence (you cannot be 100% free).

Looks like the other Chinese papers have formed a blockade. Of course they have a point too that the new comer cannot hidge a ride on the competitors' network. I hope that can quickly organize themselves and establish their own vendor network. One school of thought is, since the English and BM papers are in no conflict of interest with Eastern Daily, will it be possible if Eastern daily make use of the English/BM papers' vendor network?

jeffooi
07-01-2003, 12:16 AM
MALAYSIAKINI.COM
7:57pm Mon Jan 6th, 2003

<FONT SIZE="+1">Distribution of new daily improves but vendors claim no letup in harassment</FONT>
YS Tong

The fledgling Oriental Daily News is seeing "some improvement" in reaching newsstands and the homes of Chinese readers despite what appears to be an orchestrated attempt to block its distribution by rival newspapers.

Oriental Daily's editor-in-chief Puah You Lai said many newspaper vendors had complained to him that the four major dailies - Sin Chew Daily, Nanyang Siang Pau, China Press, and Guang Ming Daily - had tried all sorts of ways to stop them from distributing the new daily.

"They used both persuasion and intimidation. Some were told to stay out of Oriental Daily for a month while others were threatened that their supply of the four newspapers would be cut off if they distributed our newspaper," he said when contacted.

"But these vendors are now coming forward to share their experience. Many of them chose to ignore the threat and 'advice' and went on distributing our newspaper," he added.

He said "it was pathetic" that the four established newspapers had resorted to such dirty tactics to maintain their sales instead of competing in a fair manner.

Launched on Jan 1, Oriental Daily is distributed for free for a month and will be sold at RM1.20 per copy after the promotion period. It is funded by KTS Group owned by Sarawakian timber tycoon Lau Hui Kang.

Supply stopped

Meanwhile, a newspaper distributor in Negeri Sembilan said he had not received any of the four established Chinese dailies since he started distributing Oriental Daily last Wednesday, thus affecting his income.

"It (the supply) just stopped. No reason was given," said Tan Tuan Siah who has been in the business for over two decades.

He said the harassment did not stop even after his regular supply of newspapers was disrupted.

"The marketing staff from the four newspapers came to my shop. They would take note of who have taken Oriental Daily and follow these vendors to see where the newspaper is sent," said Tan, who is a committee member of the state's Association of Newspaper Vendors.

However, he conceded that the threat by the four dailies was issued verbally and thus difficult to prove.

Tan said he had sent a letter last week asking for the intervention of the Malaysia Federation of Newspaper Vendors' Associations to end the "nonsense" but has yet to receive a reply from its president Tan Choon Huat.

Choon Huat could not be reached for comments despite numerous attempts.

Insulted by statement

Tan also said he felt "insulted" by a Sin Chew Daily's statement yesterday which claimed that it had to "protect the distribution and retail network established by us [Sin Chew] over the years".

The statement, published in colour on page three of the newspaper, denied Sin Chew was involved in any plot to block the distribution of Oriental Daily which was just "trying to gain support by playing a victim".

However, Tan stressed that it is the newspaper vendors, not the dailies, who look for customers and subscribers.

"It is not Sin Chew that give us names and addresses [of its readers] and ask us to deliver the newspapers. How can they claim that it is 'their' network?" he asked.

No contract

He stressed that there was no contract signed between any newspaper company and the vendors which confine the latter to selling only one particular newspaper.

"We are independent vendors. We do not receive wages from them. Our income comes from whatever newspapers - English, Malay or Chinese - that we sell," he said.

In September, Oriental Daily had its 'soft launch' and distributed over 40,000 copies free at selected locations in the country. But its printing permit was immediately suspended by the Home Ministry due to what many believed to be political interference.

Sin Chew and its sister daily Guang Ming Daily are published by Pemandangan Sinar Sdn Bhd, while Nanyang Siang Pau and China Press were acquired by MCA last May.

Tiong Hiew King, owner of Pemandangan Sinar, is said to be a close associate of MCA president Dr Ling Liong Sik and a business rival of KTS's Lau.

Lau's Oriental Daily was given back its printing permit after a series of negotiation with the government last month.


SOURCE:
http://www.malaysiakini.com/news/200301060018792.php

jeffooi
08-01-2003, 09:36 PM
MALAYSIAKINI.COM
6:20pm Tue Jan 7th, 2003

<FONT SIZE="+1">Chinese media magnate buys his way into rival group</FONT>
YS Tong

<IMG SRC="http://www.malaysiakini.com/imagebank/frontimages/nanyang%20tiong%20hiew%20king.gif" ALIGN="LEFT">Chinese media tycoon Tiong Hiew King has become one of the largest shareholders in rival media group Nanyang Press Holdings Bhd.

The Nanyang Press annual report lists Tiong’s Pemandangan Sinar Sdn Bhd and Tiong Toh Siong Holdings Sdn Bhd as the 12th and 13th-largest shareholders.

As they hold 0.30 and 0.26 percent of shares respectively, Tiong effectively controls at least 0.56 percent of Nanyang shares.

Pemandangan Sinar is the publisher of two major Chinese newspapers Sin Chew Daily and Guang Ming Daily. Tiong Toh Siong Holdings is a Sarawak-based timber exporter.

The annual report, released last November, also names low-profile businessman Mah Keng Hock’s New Paragon Limited as the second-largest shareholder with a total stake of 23.8 percent.

Ever since Mah bought the shares last August, speculation has been rife that he was acting as a proxy for Tiong, who wished to avoid a public outcry against Pemandangan Sinar’s potential monopoly of the Chinese newspaper market.

Pemandangan Sinar was rumoured to have been working with MCA in the party’s acquisition of Nanyang Press — publisher of Nanyang Siang Pau and China Press — in May 2001. This was denied at the time.


SOURCE:
http://www.malaysiakini.com/news/200301070018799.php

jeffooi
13-01-2003, 07:18 AM
STRAITS TIMES Singapore
Monday, January 13, 2003

<font size="=1">Paper War</font>
Malaysia's Chinese dailies are fighting a bitter battle for readership. The big boys -- Nanyang Siang Pau, China Press and Sin Chew Jit Poh -- have warned news-vendors against selling the Oriental Daily News. They're also attacking the new paper in their editorials.

By Leslie Lau

A BATTLE is being waged at Malaysian newsstands and in the editorial pages of Malaysia's Chinese newspapers.

When Oriental Daily News rolled off the presses for the first time on New Year's Day, it unleashed a fierce fight for the lucrative but shrinking Chinese newspaper market.

Its more established rivals have gone so far as to stop the daily from even reaching newsstands, from threatening Chinese news-vendors to attacking the fledgling newspaper in their editorials, claimed officials from the new daily.

Oriental Daily News has even been forced to engage Indian news-vendors, who traditionally distribute English and Malay dailies, to sell the newspaper to Chinese readers, who are clamouring for an alternative to the perceived one-sided establishment stand of existing dailies.

'We have no choice,' a senior journalist at the new paper told The Straits Times.

'Chinese news-vendors traditionally sell Chinese dailies. But the vendors are being threatened against selling our paper.

'What the big boys are doing is taking away the freedom of choice for Malaysian Chinese readers.'

He said rival newspapers had threatened and pressured Chinese news-vendors from distributing or even displaying the new daily.

On their part, the big boys - Nanyang Siang Pau, China Press and Sin Chew Jit Poh, owned or controlled by companies linked to the Malaysian Chinese Association - have hit back in editorials against Oriental Daily News.

They did not deny asking affiliated Chinese vendors not to distribute the paper.

And they criticised it for allegedly putting on the front of being a weak and small competitor, in an attempt to court public sympathy and support in the continuing media war.

Oriental Daily News is owned by the KTS group, a giant timber concern controlled by Sarawak tycoon Lau Hui Kang.

Datuk Seri Lau also publishes two other newspapers in the East Malaysian state - the Chinese language See Hua Daily News and the English and Malay language mix Borneo Post.

Government critics here see the emergence of the new daily as an alternative choice for the Chinese community.

But a glance through the new daily reveals little difference from other Chinese dailies, with a general obsession for tawdry, lurid and sensational stories, the daily diet of the Chinese reader.

One senior executive from Nanyang Siang Pau wrote in an article last week: 'Nanyang and our sister publication China Press have been severely hit after a good number of our journalists were pinched by the new daily.'

In a separate editorial, the newspaper said: 'We have a very small market with intense competition.

'Previously there were nine Chinese dailies. Now only five remain.'

An additional newspaper would make it that much harder for everyone to survive, the newspaper argued, pointing out that 'it is no longer a matter of profit but a matter of survival'.

Sin Chew is the top selling Chinese newspaper with a daily circulation of close to 400,000, followed closely by China Press and Nanyang Siang Pau.

While the advertising dollar remains lucrative because of the relatively strong buying power of the Chinese, circulation is dropping as an increasing number of its readers, especially those educated overseas, are choosing English dailies.


SOURCE:
http://www.straitstimes.com.sg/asia/story/0,4386,165809,00.html?

sfliew
19-01-2003, 11:25 PM
The Oriental Daily is available at the Shell stattion USJ9 now!:) :)

Voter
20-01-2003, 02:31 PM
The paper is now available at practical every news stand in Taipan & USJ 11 areas. Congratulations to Oriental daily News. But one thing is, the quantity does not match that of her competitors'. For the same retail price of $1.20 per copy, I hope the lesser in quantity (I think OD is only 1/2 of the competitors in terms of number of pages) can be compensated by higher quality of reporting, including the freedom from any political influence. This will give me the satisfaction that : "ya, I pay the same price; though I get fewer number of pages, I have better stuff to read, because the other papers are full of congratutory or condolence messages which are useless to the general readership!!"

jeffooi
20-01-2003, 04:17 PM
Support Oriental Daily.

Give some breathing space to Chinese Press that's being suffocated by the political parties that have bought absolute control over editorial jurisdiction.

It's has not been easy to bring Oriental Daily to the newstands.

Look for quality over quantity (of ads and political rhetorics) and and cherish the alternative views and opinions.

Voter
20-01-2003, 08:24 PM
Will wholeheartedly support Oriental Daily. Have switched from Sin Chew to Oriental. Want to switch from STAR too, but there is no credible replacement at the moment. Hope an independent English paper will be born soon.

jeffooi
28-01-2003, 10:37 PM
MALAYSIAKINI.COM
7:22pm Tue Jan 28th, 2003

<FONT SIZE="+1">Daily's opinion page removed, columnists cry foul</FONT>
Beh Lih Yi


Barely a month after resuming its operations, fledgling newspaper Oriental Daily News appears to have run into another problem.

As of today it no longer has an opinion page. The page had five columns, o_ne editorial and a cartoon.

The columnists comprised mostly writers who had boycotted major Chinese dailies following MCA's acquisition of Nanyang Press Holdings in 2001.

The deal elicited strong criticism from various quarters who believed it was politically motivated. Nanyang publishes leading dailies Nanyang Siang Pau and China Press.

When contacted this afternoon, Yong Kai Ping, o_ne of the Oriental Daily columnists, claimed the change was due to pressure from the Home Ministry and rival newspapers.

"Compared with other major Chinese dailies, Oriental Daily is weaker in their news coverage but has a very strong team for their business desk and opinion page," he said.

Apart from the MCA-owned newspapers, the daily has to also compete with Sin Chew Daily and its sister publication Guang Ming Daily.

The two newspapers are owned by Sarawakian timber tycoon Tiong Hiew King, a close associate of MCA president Dr Ling Liong Sik.

Double standards

Yong, who is also the editor-in-chief of Chinese magazine Perspektif Pedas, said he was puzzled why the ministry exerted pressure o_nly o_n Oriental News Daily.

"We have faced pressure from the ministry since the very first time we wrote for Oriental Daily.

"Our readers also know that we write very carefully and do not criticise the government and its policies," he added.

Citing the recent Valuecap issue as an example, Yong said the opinion pieces in other dailies were far more critical than those that appeared o_n the new daily.

"It (the latest development) is unfair to our readers as they were expecting to read some alternative pieces in this new paper," he added.

Yong said this would be the right time for the ministry to reveal to the public how the media in this country are regulated.

Outside forces

Another columnist Tan Bee Piang complained that the platform for discussion and debate was shrinking.

"Oriental Daily's opinion pieces so far were not critical. If the government cannot tolerate these few voices then it means that freedom of expression no longer exists in this country," she said when contacted.

Asked why the opinion page was removed, Tan replied: "I am not so sure who put pressure o_n Oriental Daily, but we know the pressure did not o_nly come from the ministry - there were outside forces," she added.

The former leader writer for Nanyang Siang Pau echoed Yong's concern that the latest development was unfair to the daily's readers.

"Every paper has its opinion so why can't Oriental Daily?" asked Tan, who is currently a researcher with New Era College.

The daily's 50-odd columnists were informed about the removal of the opinion page by an editor yesterday.

'Adjustment'

Meanwhile, Oriental Daily News editor-in-chief Puah You Lai said the removal of the page was due to an "adjustment".

He refused to comment o_n whether the daily was forced to do so following pressure from the authorities.

The newspaper was first launched o_n Sept 29 but its operations were suspended by the ministry o_n the same evening.

No reason was given for the suspension but after nearly three months of negotiations, the paper hit the streets again o_n Jan 1.

In the absence of any official reason for the suspension, certain quarters claimed the daily fell victim to a political agenda.

Oriental Daily News is owned by another Sarawakian timber tycoon Lau Hui Kang, who also controls three other dailies - See Hua Daily, Utusan Borneo and Borneo Post.


SOURCE:
http://www.malaysiakini.com/news/200301280019043.php